מרשים: מאות מעמדי 'בר מצווה' לנערים מאירופה בכותל

בנצי לייזרוביץ No Comments on מרשים: מאות מעמדי 'בר מצווה' לנערים מאירופה בכותל

למעלה מ- 230 נערים ונערות בני ובנות מצווה מרחבי אירופה הגיעו אתמול למעמד ייחודי ומרגש של בר ובת מצוה בכותל המערבי

צילום: הקרן למורשת הכותל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לכותל המערבי הגיעו אתמול (חמישי) כ-230 נערי בר ובת מצוה, למעמד בר ובת מצוה מרגשת ברחבת הכותל המערבי, שנערך על ידי "הקרן למורשת הכותל" יחד עם ארגון “מורשה” שעל יד “מרכז רבני אירופה” אשר מארגנים את המסע כבר 14 שנה.

את הנערים והנערות שהגיעו מספרד, אזרביג'אן, צרפת, רוסיה, הונגריה, פינלנד, גרמניה, קיבל בברכה רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה”ג שמואל רבינוביץ שליט”א, יחד עם ראשי מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין, הרב אריה גולדברג, הרב יוסי ביינהקר, מדריכים ומדריכות של הקרן למורשת הכותל ומרכז רבני אירופה, שליוו את הנערים והנערות ביום המיוחד.

היום החל בהגעתם של ילדי אירופה אל רחבת הכותל המערבי, מלווים בתהלוכה מוזיקלית ובקהל רב שעטף אותם באהבה ובשמחה והמשיך בהענקת והנחת תפילין לכל נער בר מצווה, עלייה לתורה, וטקס בת מצוה מרגש הכולל תפילה אישית והענקת פמוטים לכל נערת בת מצוה.

את היום סיימו הנערים והנערות בקבלת תעודה אישית מתנה ובסיורים חווייתיים במרכז 'שרשרת הדורות' ובמסלול החדש במנהרות הכותל המערבי, מסלול הגשר הגדול, בשפות שונות.

בקרן למורשת הכותל המערבי מסרו: "שמחים לקחת חלק מדי שנה בהבאת ילדי בר ובת מצווה מאירופה לכותל המערבי, ליבו של העם היהודי. מרגש לראות את נערי בר ובת מצוה שמגיעים מהתפוצות לחגוג בכותל המערבי, אין מקום שמתאים יותר כמו כאן בכותל המערבי שריד בית מקדשנו, לחבר את הדור הצעיר וילדי התפוצות למורשת ולשרשרת הדורות היהודית".

הרב אריה גולדברג, מנכ"ל מרכז רבני אירופה: "זכינו היום להגיע לכותל המערבי, עם קבוצת נערים ונערות לחגוג בר ובת מצוה, לאחר מסע רוחני בארץ ישראל שהתחיל ביום ראשון, זו הפעם הראשונה שלהם שזכו להגיע לכותל המערבי, תודה מיוחדת להנהלת הקרן למורשת הכותל, על האירוח הנפלא כבר 14 שנה ברציפות, אנחנו בטוחים שהביקור כאן יחלחל בנשמותיהם ויעבירו את זה למשפחותיהם באירופה".



0 תגובות